Sjuk

Lördagskvällen:

Kvällen igår var inte rolig. Försökte lägga mig tidigt för att sova, men låg bara och hostade hela tiden. Hade 38.5 i feber som mest och frös hela tiden. Kollade på en film på tv om en tjej som satt barnvakt och under tiden fick hon en massa konstiga samtal av en som ville döda henne. Ruskig men bra var den. Löste lite korsord och sen försökte jag sova, men somnade när älskling låg bredvid.



Idag: Sov rätt länge i morse och låg bara och svettades. Låg och yrade i natt och satte mig upp i sängen flera gånger. Drömde om filmen som jag såg igår. Drömde att jag var den där tjejen istället. Usch!! Somnade om till slut. Klev upp och satte mig vid datorn ett tag och sen gick jag och vilade. Började frysa igen och har fortfarande ont i kroppen. Hostar tills jag kräks oxå. Kan jag inte få bli frisk nu?

Efter älskling kom och väckte mig, satte jag mig vid datorn och har suttit här sen jag skulle ta ett varmt bad. Innan åt jag en macka med ost på. Fick inte i mig något mer. Drack saft till. Älskling fixade ett varmt bad till mig och det var så skönt att lägga sig där en stund.

Nu sitter man här igen som vanligt. Orkar inte göra så mycket när man är sjuk. Blir hemma från jobbet minst en dag. Får se om jag är så pass pigg att jag kan åka i väg på jobbet på tisdag. Febern får utvisa det. Ska bara ta det lugnt resten av dagen.

*Kram*

Eran anslagstavla
Postat av: eyon

Usch för att vara sjuk, hoppas du blir frisk och kry, och sedan få vara det ett bra tag nu framöver :)

2009-02-22 @ 17:08:52
URL: http://eyon.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja jag börjar bli trött på att vara sjuk nu. En veckas förkylning, jobba 4 dagar nu i veckan och sen bli sjuk igen med feber.

2009-02-22 @ 17:11:54
Postat av: Christine

Jag skrev förra.

2009-02-22 @ 17:12:41
URL: http://cloudnonine.blogg.se/

Era tankar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0