Lugn helg

Fredag: Var hemma från jobbet då jag var så förkyld. Så jag gjorde inte så mycket på dagen. Plockade ihop lite här hemma, så att det såg lite bättre ut sen. På kvällen satt jag och spelade på blip och tog det bara lugnt.

Lördag: Vaknade redan halv åtta och klev upp. Kunde inte somna om, var för pigg för att sova vidare, fast älskling sa att jag skulle försöka somna om. Satte mig vid datorn för att kolla mailen och la dagens pussel på singelty som vanligt. Efter en stund sa älskling att vi skulle äta tårta, då han fyllde 37 år, så då var det bara att spela klart på blip och sen gå och mumsa på tårtan som var väldigt god.

Älskling fick en vit nallebjörn av mig som höll i ett rött hjärta och ett kort där jag hade skrivit både till hans födelsedag och sen på alla hjärtans dag.

   

Han blev glad för presenten iaf. Fick en kram som tack. Senare la jag mig en stund för att vila bort huvudvärken som jag hade fått och en stund efter jag hade somnat, kom älskling in och sa att vi hade främmande. Sa bara att jag ville vila en stund till och somnade om. Medans jag sov så sprang våra kompisars dotter mot dörren, så det dunkade till och jag blev irriterad och klev upp, då jag var så kissnödig oxå.

På kvällen fick älskling mer feber och jag fick jaga efter en termometer som man tar i örat, men fick tag på en som man trycker mot pannan istället. Den är inte lika bra som den vi har redan. Jag satt mest och tog det lugnt och spelade på blip hela kvällen och sprang in till älskling, som låg och vilade. Hoppas nu bara att inte jag åker på influensan efter det här.

Idag: Vaknade rätt sent och ville vila upp mig, men vaknade och kände mig konstig i kroppen. Älskling kollade febern igen och hade då 38.6. Han var uppe en stund och sen gick han och vilade. Skulle väcka honom vid tvåtiden då vi skulle få hit en kompis, som inte kom. Sen gick båda och la oss en stund och jag skulle försöka vila, men var för hungrig så det gick inte. Klev upp och satte mig vid datorn och sen gick jag på affären och köpte mat och Kan jang(till älskling). 

Sen har man inte gjort så mycket nu ikväll. Pratat med en kompis på msn och sen spelat lite på blip emellanåt. Sen kom jag på att jag hade inte uppdaterat bloggen på länge, så det var dags att göra det nu. Så nu är det gjort. Resten av kvällen blir lugn och blir hemma en dag extra för att vila upp mig, då jag känner mig så konstig i kroppen.

*Kram* 


Eran anslagstavla
Postat av: eyon

Tråkigt att vara sjuk under helgen. Skönt att vakna tidigt och känna sig pigg, har jag gjort den senaste tiden på helgerna, superskönt. :) Men så är man jättetrött på kvällarna att man inte orkar vara uppe hur länge som helst hehe. Söt present du gav honom, själv har jag inte kommit på vad jag ska ge älskling på alla hjärtans dag. Är det influensan han har? Kanske inte så bra med besök och smitta ner andra :) Hoppas du klarar dig.

2009-02-08 @ 22:12:28
URL: http://eyon.blogg.se/
Postat av: Christine

Ja det var skönt att vakna tidigt, men blev trött på en gång. Tack!! Jag blev nöjd med texten under. Nej det är inte influensan för då skulle han ha haft ont i lederna oxå. Ja det hoppas jag med.

2009-02-08 @ 22:36:34
URL: http://cloudnonine.blogg.se/

Era tankar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0