Influensavecka

Började i lördags med feberfrossa och ont i lederna, så jag gick och la mig en stund och sov. Vaknade efter ett tag att älskling kom och la sig. Klev upp efter en liten stund och satte mig vid datorn. Vid åtta tiden kollade jag febern och hade 38.5. Satte kvar ett tag och kände hur yr jag blev. Gick till köket för att fixa en alvedon och medans brustabletten löstes upp i vattnet, så passade jag på att gå på toa. Satt där och var alldeles yr. Allting bara snurrade och kändes som om att jag skulle ramla ner från toastolen och svimma.

Gjorde mig klar och gick till köket för att ta tabletten. Gick sedan och la mig. Vaknade när älskling skulle kliva upp och satte mig vid datorn. Kände plötsligt sug efter ostbågar och hämtade dem. Kollade om det gick någon bra film på tv:n. Men det blev så att jag zappade emellan. Fastnade för en film om en barnvakt, som jag skrev i ett tidigare inlägg. Hemsk var den, men kunde sova senare.

Söndagen var lika jobbig. Hostade och hade feber till och från. Usch!! Skiftade mellan sovrummet och datarummet hela dagen. Satt och pratade med Jossan på msn, som ville att jag skulle kolla upp varför jag är sjuk så ofta. Så jag sa att jag skulle ringa om en tid dagen efter. Söndagen var lugn.

Vaknade i morse och ringde jobbet. Sa att jag blir hemma idag och att jag ska ringa och beställa tid och att jag skulle höra av mig till handledaren efteråt. Ringde hälsocentralen och fick en tid till kl: 8.55 samma dag. Tog en snabbdusch och gjorde mig i ordning. Gick dit och tog ett blodprov, samt febern, som då visade 36.5. Fick vänta ett litet tag tills provsvaret var klart och fick svaret "Virus".

Gick till affären och köpte lite behövande saker och gick sedan hem. Nu i kväll har jag suttit och tittat på serien "Merlin" som går på tv:n. Vill börja se hela den nu. Verkade vara bra. Under tiden kollade jag tempen och var på 38.5 IGEN. Den pendlar upp och ner och jag tycks aldrig bli bra. Jo, handledaren tyckte att jag skulle vara tillbaka på jobbet på torsdag, men tänker inte göra det om febern ska pendla upp och ner som den gör. Vill vara hemma och vila så mycket jag bara kan.

Denna vecka kan det dröja länge innan jag skriver i bloggen. Skriver om jag orkar. Tar på krafterna att vara sjuk. Ska väl snart försöka sova lite, eller så gott jag kan iaf. God natt!!

*Kram*

Eran anslagstavla
Postat av: Jonna

Usch då!

Krya på dig!

Kramar

2009-02-24 @ 08:13:35
URL: http://jth.blogg.se/
Postat av: Mysis/biltjuv

Det låter inte bra gumman, du får krya på dig. Och vad det gäller din handledare kan han låta bli att klaga om du inte kan komma på jobbet. Det inte bra att gå ut för tidigt när man har ett virus och en feber som åker upp och ner hela tiden.



kom och tänka på en annan film om en barnvakt som är rätså kuslig den heter "handen som gungar vaggan." Kram och du krya på dig gumman, mhv mysis

2009-02-24 @ 10:46:16
Postat av: eyon

Du får krya på dig, hoppas det snart blir bra med dig.

2009-02-24 @ 11:47:59
URL: http://eyon.blogg.se/
Postat av: Christine

Jonna: Ja det är inte kul att vara sjuk igen. Roligt att du tittade in på min blogg. Tack! Det ska jag göra. Kram!!



Mysis: Jag kommer att vara hemma så länge som jag behöver. Är inte helt bra än, då jag svettas och fryser på nätterna. Kram och tack!!

2009-02-24 @ 11:48:37
URL: http://cloudnonine.blogg.se/
Postat av: Christine

Eyon: Tack tjejen! Jag vill bli frisk nu..

2009-02-24 @ 11:50:49
URL: http://cloudnonine.blogg.se/
Postat av: eyon

Du är utmanad i min blogg :)

2009-02-26 @ 13:08:40
URL: http://eyon.blogg.se/

Era tankar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0