För lugn dag

Idag har det varit en lugn dag på jobbet. Började nio med att sitta och låna ut spel till elever, varav EN kom och lånade. Satt i kuren från nio till tjugo i elva. Satt och fördrev tiden med att lösa korsord. Sen var det lunch och fiskgratäng med potatis. Gott var det. Efter lunch satt man mest och gjorde ingenting. Hade inplastningsjobb, men ingen plast att plasta med. Luuugn dag med andra ord. FÖR lugn eftermiddag.

Slutade tre och åkte med samma buss som älskling, då han hade varit nere på stan efter han hade slutat. Kom hem och var uppe till kvart över fem och sen gick jag och vilade till strax innan åtta. Är så himla trött efter förra veckans förkylning, som sitter i än men inte lika mycket.

Klev upp och satte mig vid datorn efter ett toabesök och sen efter en stund, kände jag suget efter den goda soppan jag gjorde igår till middag. Den är så god, så det blev 2 portioner. Mätt blev jag. Nu sitter jag vid datorn och tar det lugnt. Kommer att göra det tills jag ska sova.

På måndag börjar jag halv nio till halv fyra. Kommer att göra det resten av tiden på jobbet tills jag har hittat ett annat jobb. Kommer att kännas tufft i början, men jag kommer att vänja mig till slut. Kommer att vara väldigt trött när man kommer hem från jobbet då.

Eran anslagstavla
Postat av: eyon

Det som är jobbigt med lugna dagar är att det går så segt tills man slutar. Hur blir det på kvällen när du vilar/sover på dagen, blir du trött ändå och somnar? Innan jag blev gravid somnade jag sent, förstörde min nattsömn helt, men nu som gravid sover jag lika bra fastän jag somnar på dagen hihi :)

2009-02-18 @ 21:57:54
URL: http://eyon.blogg.se/
Postat av: Christine

Jag sover lika bra på natten som på dagen om jag bara vilar.

2009-02-18 @ 22:01:34
URL: http://cloudnonine.blogg.se/
Postat av: Anonym

Skönt :) Vissa kan ju sova på dagen, sedan bli pigga och bli lagom trötta till kvällen ändå.

2009-02-18 @ 22:07:09
Postat av: Christine

Nu har jag ju varit jättetrött när jag har kommit hem från jobbet. Har nästan somnat vid datorn sittandes.

2009-02-19 @ 21:53:13
URL: http://cloudnonine.blogg.se/

Era tankar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0